- kwalitatief hoogwaardig muziekonderwijs
- voorin Schinnen gevestigde muziekgezelschappen en schutterijen
- promoten van uitwisseling en samenwerking tussen professionele- en amateur- muziekgezelschappen en professionele en amateur musici
- met een professionele coördinator
Bedrijfsinfo
De Stichting Muziekonderwijs Opmaat is opgericht op 22 november 2001.
De Stichting heeft ten doel “het verzorgen, opzetten, structureren, bevorderen en handhaven van kwalitatief hoogwaardig muziekonderwijs ten behoeve van de in Schinnen gevestigde muziekgezelschappen en schutterijen en het bevorderen en promoten van uitwisseling en samenwerking tussen professionele- en amateur- muziekgezelschappen en professionele en amateur musici”.
Om het doel van kwalitatief hoogwaardig muziekonderwijs te bereiken wordt gebruik gemaakt van Raamleerplan voor HaFaBra van het Nederlands Instituut voor de Blaasmuziek Unisono.
Op 6 oktober 2003 heeft het Platform voor de Amateurkunst (PAK) op voordracht van de Commissie Educatieve Amateurkunst de Stichting de status van “Opleiding tot erkende certificering” verleend. Deze certificering is begin 2011 met vier jaar gecontinueerd. Hiermee is het door de Stichting gegeven onderwijs gelijk gesteld met het onderwijs dat door erkende muziekscholen wordt aangeboden.
Het raamleerplan maakt het noodzakelijk dat een opleidingscoördinator wordt aangesteld die toeziet op een correcte...
De Stichting Muziekonderwijs Opmaat is opgericht op 22 november 2001.
De Stichting heeft ten doel “het verzorgen, opzetten, structureren, bevorderen en handhaven van kwalitatief hoogwaardig muziekonderwijs ten behoeve van de in Schinnen gevestigde muziekgezelschappen en schutterijen en het bevorderen en promoten van uitwisseling en samenwerking tussen professionele- en amateur- muziekgezelschappen en professionele en amateur musici”.
Om het doel van kwalitatief hoogwaardig muziekonderwijs te bereiken wordt gebruik gemaakt van Raamleerplan voor HaFaBra van het Nederlands Instituut voor de Blaasmuziek Unisono.
Op 6 oktober 2003 heeft het Platform voor de Amateurkunst (PAK) op voordracht van de Commissie Educatieve Amateurkunst de Stichting de status van “Opleiding tot erkende certificering” verleend. Deze certificering is begin 2011 met vier jaar gecontinueerd. Hiermee is het door de Stichting gegeven onderwijs gelijk gesteld met het onderwijs dat door erkende muziekscholen wordt aangeboden.
Het raamleerplan maakt het noodzakelijk dat een opleidingscoördinator wordt aangesteld die toeziet op een correcte uitvoering van het raamleerplan.
Gezien de omvang van onze opleiding heeft het bestuur besloten om een professionele coördinator aan te stellen met een adequate opleiding en de nodige ervaring .
De certificering en het raamleerplan schrijven weliswaar niet expliciet voor hoe zaken administratief afgehandeld dienen te worden maar desondanks heeft het bestuur gemeend dat voor een juiste aansturing van opleidingen een Leerling Volg Systeem (LVS) onontbeerlijk is.
Onder eigen regie is een dergelijk systeem ontwikkeld dat als een van de uitgangspunten hanteert dat gegevensuitwisseling met zo min mogelijk inspanning moet kunnen gebeuren en dien ten gevolge is gekozen om zoveel mogelijk te gaan voor elektronische afhandeling van zaken. In dit kader is in 2004 het LVS uitgebreid met een module voor elk van de aangesloten verenigingen.
De docenten zijn in dienst van de diverse muziekverenigingen of worden door deze verenigingen als zelfstandig ondernemer door middel van een freelance overeenkomst gecontracteerd voor het verzorgen van de muziekopleiding.
De docenten worden vanuit de Stichting aangestuurd door de opleidingscoördinator.
Jaarlijks verzorgt de stichting een theoriecursus en neemt de daarbij behorende examens af. Tevens worden er, zo nodig twee keer, per jaar praktijkexamens afgenomen.
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met ons secretariaat.