Taaladmiraal Copywriting

Parklaan 41
6361 VT
Nuth
Sinds 2010
  • bureau voor copywriting
  • schrijven, herschrijven, correctie en redactie
  • voor pakkende copy en content
  • uitstekende prijs-kwaliteitverhouding
  • betrouwbaarheid en snelheid zijn onze speerpunten
06-28211121
e-mail
website
Ron Meijers

Bedrijfsinfo

TEKST DIE STAAT ALS EEN HUIS?
LAAT DAT MAAR AAN DE TEKSTSCHRIJVER OVER!

Schrijven is een vak. Net als timmerwerk, kun je dat het beste aan de vakman overlaten. Zo krijg je een tekst die de spijker op z’n kop slaat.
Je zou natuurlijk zelf je teksten kunnen schrijven. Niemand kent je bedrijf en aanbod immers beter dan jij. Maar de kans is groot dat je de plank misslaat, omdat je vergeet door de ogen van de klant te kijken. Een kunst die de copywriter als geen ander verstaat.

Taaladmiraal Copywriting is thuis in alle soorten tekst: commerciële, informatieve en zakelijke teksten. Voor web en papier.
________________________

Ontdek jouw mogelijkheden
Mag ik aan de slag met een maagdelijk vel papier, of is je pennenvrucht al bijna rijp? Op basis van jouw wensen en budget bepaal je zelf of je een tekst laat schrijven, herschrijven of redigeren/corrigeren.

Schrijven
Schrijven begint...

TEKST DIE STAAT ALS EEN HUIS?
LAAT DAT MAAR AAN DE TEKSTSCHRIJVER OVER!

Schrijven is een vak. Net als timmerwerk, kun je dat het beste aan de vakman overlaten. Zo krijg je een tekst die de spijker op z’n kop slaat.
Je zou natuurlijk zelf je teksten kunnen schrijven. Niemand kent je bedrijf en aanbod immers beter dan jij. Maar de kans is groot dat je de plank misslaat, omdat je vergeet door de ogen van de klant te kijken. Een kunst die de copywriter als geen ander verstaat.

Taaladmiraal Copywriting is thuis in alle soorten tekst: commerciële, informatieve en zakelijke teksten. Voor web en papier.
________________________

Ontdek jouw mogelijkheden
Mag ik aan de slag met een maagdelijk vel papier, of is je pennenvrucht al bijna rijp? Op basis van jouw wensen en budget bepaal je zelf of je een tekst laat schrijven, herschrijven of redigeren/corrigeren.

Schrijven
Schrijven begint met een leeg document. Ik vul het op basis van jouw briefing, input en/of eigen onderzoek. Dat scheelt je tijd en een hoop frustraties. Een bijzondere schrijfdiscipline is SEO-copywritingSEO staat voor ‘search engine optimization’. SEO-copywriting is de ‘kunst’ – wetenschap eigenlijk – van het schrijven van teksten die hoger scoren in zoekmachines zoals Google.

Herschrijven
Heb je zelf al iets op papier gezet, maar laten zaken als de structuur, begrijpelijkheid en leesbaarheid nog te wensen over? Dan kun je de tekst door mij laten herschrijven tot een vlot lopende tekst.

Eindredactie en tekstcorrectie
Is je tekst eigenlijk al zo goed als af, maar ben je bang dat er nog stijl- en taalfouten in staan? Laat de tekst dan redigeren of corrigeren. Is er al een proefdruk van je tekst gemaakt? Dan controleer ik deze graag op opmaakfouten, zoals foutieve woordafbreking (proeflezen).

Schrijfcursussen
Regelmatig verzorg ik cursussentrainingen, workshops en lezingen voor organisaties en afdelingen die hun tekstwerk liever voor eigen rekening nemen. Denk aan een schrijfcursus, training ‘bloggen’ of presentatie over eenvoudig taalgebruik.
____________________

Heldere tarieven, scherpe prijzen
Hoe verschillend opdrachten ook zijn, mijn tarieven zijn altijd gelijk. Dat is wel zo duidelijk. In principe werk ik met een woordtarief. Dus je betaalt voor wat je krijgt en kunt je prijs zelf van tevoren uitrekenen.
___________________

Copy, content en méér
Taaladmiraal Copywriting is thuis in alle tekstsoorten: commerciële (copy), informatieve (content) en zakelijke (bedrijfsjournalistieke) teksten.

Copy
Copy mag dan wel ‘kopiëren’ betekenen, maar dat is zowat het tegenovergestelde van wat een copywriter doet. Puttend uit zijn creativiteit en inspiratie, schrijft een copywriter originele reclameteksten en andere wervende teksten, bedoeld om een product, dienst of idee aan de man te brengen. Denk aan teksten voor advertentiesbrochures en websites. Copy is bedoeld om prospects over de streep te trekken en klanten van hen te maken.

Content
Content slaat op alle relevante informatie die je potentiële klanten aanbiedt op je website en via je socialmediakanalen. Dat kan informatie zijn over je organisatie, je product of dienst, of de branche waarin je actief bent. Die informatie kun je aanbieden in de vorm van bijvoorbeeld een blog of white paper. Hoewel niet direct gericht op sales, is content belangrijk voor leadgeneratie, het versterken van je merk en reputatie, en het transformeren van suspects in prospects.

Zakelijke teksten
Copy en content richten zich vooral op (potentiële) klanten. Er zijn echter ook teksten die zich op andere stakeholders richten: medewerkers, relaties en het algemeen publiek. Onder deze (pr-)teksten vallen onder andere je bedrijfsmagazinejaarverslag en personeelsblad.

Persoonlijke teksten
Incidenteel schrijf ik ook tekst voor particulieren. Vaak gaat het dan om teksten voor speciale gelegenheden. Denk aan tekst voor een eulogie of necrologie, een uitnodiging (huwelijk, jubileum) of rouwadvertentie. Ook het redigeren of corrigeren van scripties en proefschriften valt in deze categorie teksten. 

Detail info