JDS BizDev

Monseigneur Mannenstraat 1
6447 AA
Merkelbeek
Sinds 2018
  • business development - marketing & sales - social media
  • change management - quality management - value added
  • retail - hospitality
  • interim management - receiving by giving
  • care
  • resultaat is belangrijker dan meedoen
06-45754748
e-mail
website
Robert Willms

Bedrijfsinfo

Over Ons
Resultaatgericht, persoonlijk en strategisch. Met oog voor detail en gericht op wat je klanten willen.

Onze missie
Vanuit klantstrategisch perspectief onze klanten helpen aan een commercieel gezond bedrijf. En het bouwen van bedrijven die nog 100 jaar of méér bestaan.

Onze diensten

  • Waarde Proposities
  • Klantstrategie intern
  • Result Sourcing

______________________________

Van Waardepropositie tot Relatie Interventie
Voor je klanten is het belangrijk om te weten waarvoor ze bij je kunnen komen. Je basis waarde moet aan de voorkant al heel helder en duidelijk zijn. Maar waarde is voor iedereen verschillend, pitch je een product of dienst voor 4 personen dan heeft iedereen zijn eigen intrinsieke motivatie om te kiezen voor jouw product of dienst. Dit proces moet in je sales organisatie helder zijn. Daarvoor hebben we dan ook een speciale methode uitgewerkt waarmee we beginnen aan de oppervlakte maar we eindigen het liefst onder de ijsberg. Op het moment dat...

Over Ons
Resultaatgericht, persoonlijk en strategisch. Met oog voor detail en gericht op wat je klanten willen.

Onze missie
Vanuit klantstrategisch perspectief onze klanten helpen aan een commercieel gezond bedrijf. En het bouwen van bedrijven die nog 100 jaar of méér bestaan.

Onze diensten

  • Waarde Proposities
  • Klantstrategie intern
  • Result Sourcing

______________________________

Van Waardepropositie tot Relatie Interventie
Voor je klanten is het belangrijk om te weten waarvoor ze bij je kunnen komen. Je basis waarde moet aan de voorkant al heel helder en duidelijk zijn. Maar waarde is voor iedereen verschillend, pitch je een product of dienst voor 4 personen dan heeft iedereen zijn eigen intrinsieke motivatie om te kiezen voor jouw product of dienst. Dit proces moet in je sales organisatie helder zijn. Daarvoor hebben we dan ook een speciale methode uitgewerkt waarmee we beginnen aan de oppervlakte maar we eindigen het liefst onder de ijsberg. Op het moment dat je je commerciële waarde en processen in beeld hebt kun je verder met relaties bouwen.

Relaties bouwen
Middels nieuwe, wetenschappelijk bewezen, methodieken is aangetoond dat de klantrelatie uiteindelijk een voorspellende waarde heeft. Als je als bedrijf op de Relatie factor van je klant kunt inspelen kun je veel relevanter voor klanten te werk gaan een van de resultaten daarvan is dat je ze veel langer aan je zou kunnen binden. Als JDS Business Development zijn we gecertificeerd partner van SiR (Service Integrated Relationships). We kunnen op basis van Relatie dan ook voorspellende modellen maken over de klant / omzet relatie. We gaan daarin niet meer terugkijken maar kunnen gefundeerd vooruit gaan kijken. De start van een goede klant relatie is een Relatie interventie waarin we inzoomen op één klantdoelstelling binnen je organisatie waarmee we de impact van deze focus kunnen meten. Wanneer je de focus op relaties gaat leggen zal dit IMPACT hebben je gaat van loyale klanten naar klanten die bereid zijn met je mee te denken!
______________________________

COMMERCIëLE KEUZES - WAARDEPROPOSITIES - OUTSOURCING

Strategie
Het is belangrijk om richting te bepalen, om marktonderzoek te doen en om te weten wat er speelt bij alle stakeholders. Nog belangrijker is het om te bouwen aan relaties, vertrouwen te krijgen en samen met je klant bouwen aan de verbetering van je product of dienst. Hiermee creëer je goodwill en dat is veel waardevoller dan Loyaliteit.
Om deze basis te kunnen leggen gebruiken we ons eigen JDS Business Development Model

  • marktverkenning voor een bedrijf, product of dienst
  • bepaling waarde propositie
  • “Way to market” bepalen! Hoe gaan we de markt benaderen!


Mindshift
Op het moment dat de koers is bepaald is het zaak dat we deze ook intern gaan communiceren.

Hiervoor gebruiken we verschillende methodes maar willen we ook graag samen met het management deze veranderingen teweegbrengen.

  • workshop
  • inhouse traject voor een bepaalde periode
  • meten
  • evalueren

_______________________________

Mindset in Commercie
Om tot een succesvolle commerciële aanpak te komen in je bedrijf focussen wij ons tot de kern. Het gaat er niet alleen om dat de toplaag van een bedrijf zich bewust is van de koers die het bedrijf moet varen.
Alle lagen in een bedrijf moeten de aanpak omarmen. Of je een nieuwe dienst of product lanceert of dat je huidige aanpak niet meer werkt, bij alles moet je mindset bewaken. We nemen ook de klantstrategische rol aan wanneer dat van ons gevraagd wordt in een samenwerking. Wij kijken samen hoe we bepaalde doelen kunnen bereiken en welke leveranciers we daarvoor nodig hebben.
Het moraal moet hoog zijn om te kunnen aanpassen.
_____________________________

Targets voor JDS. Business Development?
De blik vooruit op het bouwen van bedrijven die minimaal 100 jaar bestaat.
Inmiddels hebben we in de afgelopen 30 jaren diverse organisaties van binnen en buiten mogen bekijken van Brussel tot Berlijn, van Amsterdam tot München en van United States tot Azië. Van startup tot corporate.

Allen hadden ze een ding gemeen, ze waren namelijk allemaal op zoek naar nieuwe oplossingen en nieuwe markten. Een vaak ambitieuze zoektocht waarin snelheid en agile werken vaak een must is.

In diverse industrieën hebben we onze sporen inmiddels mogen verdienen en hebben we succes weten te boeken. Bedrijfsresultaten verdubbeld of volledige nieuwe markten opgezet.

We proberen in onze strategische setting altijd te kijken naar klant strategische oplossingen. Waar heb jij als bedrijf de meeste baat bij, welke partners moeten we gaan zoeken en welke zaken heb je intern nodig voor je organisatie omdat het meekrijgen van je personeel vaak toch wel de mooiste uitdaging is voor de ondernemer.

Van klant loyaliteit naar GOODWILL dat is waar we uiteindelijk voor gaan. Dat doen we door te blijven inspireren en iedere dag met een dosis positieve energie door te pakken!