- problemen binnen organisaties en teams signaleren
- inventariseren én analyseren
- aandacht voor verbindingen
- na een bijna 40-jarige carrière als behandelaar in de GGZ
- later in de ouderenpsychiatrie
Bedrijfsinfo
Na een bijna 40-jarige carrière als behandelaar in de GGZ, en later als manager en directeur op het specifieke terrein van de ouderenpsychiatrie, nu een nieuwe fase in de consultancy.
Mijn ervaringen in de GGZ, de 1e en 2e mijns gezondheidszorg, en de VenV, komen hierbij van pas.
Problemen binnen organisaties en teams signaleren, inventariseren én analyseren is een onmisbare vaardigheid in de consultancy. Daarbij is aandacht voor verbindingen van groot belang.
Een alternatieve kijk op management kan heel zinvol zijn. Zo levert 'Inputmanagement' soms betere resultaten op dan het gangbare 'outputmanagement'. Het serieus bestrijden en verminderen van bureaucratie is van groot belang. De "waarom vraag" stellen kan in deze helpend zijn. ICT en Zorg, en een adequate en slimme verbinding daartussen, hebben altijd mijn aandacht gehad. "Invoer aan de bron" is alleen zinnig wanneer de persoon daarvoor is aangesteld en opgeleid. Behandelaren kunnen dus beter bij de patiënt zijn...
Na een bijna 40-jarige carrière als behandelaar in de GGZ, en later als manager en directeur op het specifieke terrein van de ouderenpsychiatrie, nu een nieuwe fase in de consultancy.
Mijn ervaringen in de GGZ, de 1e en 2e mijns gezondheidszorg, en de VenV, komen hierbij van pas.
Problemen binnen organisaties en teams signaleren, inventariseren én analyseren is een onmisbare vaardigheid in de consultancy. Daarbij is aandacht voor verbindingen van groot belang.
Een alternatieve kijk op management kan heel zinvol zijn. Zo levert 'Inputmanagement' soms betere resultaten op dan het gangbare 'outputmanagement'. Het serieus bestrijden en verminderen van bureaucratie is van groot belang. De "waarom vraag" stellen kan in deze helpend zijn. ICT en Zorg, en een adequate en slimme verbinding daartussen, hebben altijd mijn aandacht gehad. "Invoer aan de bron" is alleen zinnig wanneer de persoon daarvoor is aangesteld en opgeleid. Behandelaren kunnen dus beter bij de patiënt zijn dan achter hun computer...